tu chyba znajdziesz wszystko
spalanie ojeju w 1.6 MPI lpg jest normą???
Zwiń
X
-
spalanie ojeju w 1.6 MPI lpg jest normą???
Witam! Mam nadzieję ze nie zdublowałem tematu i czegoś nie przeoczyłem, ale poprzez szukajkę nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi.
Mam silnik 1.6 MPI z LPG kod silnika BSE auto ma obecnie przebieg 28tyś i wpierdziela na 15tyś od wymiany do wymiany 1L oleju Castrol 5W30. Sądzę ze są to trochę za duże ubytki tym bardziej że auto sporadycznie ganiane jest autostradami ,użytkowane jest raczej na trasie po za miastem gdzie średnia prędkosć przejazdy wynosi 70km/h.
Czy ten typ tak ma , jesli tak to ile oleju wam ubywa?
-
-
Na autostradach jak najbardziej te silniki biorą olej, wysokie obroty i ciężka noga temu sprzyja także w mieście. Ja w BFQ i BSE obserwuję zużycie identyczne i na 15 tkm jakieś 0,5 do 0,7L oleju. Biorąc po uwagę, że rzadko jeżdżę na trasach i raczej bardzo spokojnie w mieście to by się wszystko zgadzało. Po prostu ciut cięższa noga i już miałbym 1L zużycia."coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
W wątku o olejach do benzyniaka koledzy sugerowali aby przy 1.6 i LPG stosować olej 0W40 lub 5W40. Ja zalałem 0W40 (wcześniej był 5W30) a jeśli chodzi o producenta to olej ze Skandynawii. Zużycia oleju nie zauważam (znikome ilości), ale mam też "mały" przebieg i spokojnie jeżdżę :lol: . Przeczytaj w wątku o olejach o jakości oleju na "C" na którym jeździsz
Hej!k-pax
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michal_octaviakoszu84, MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40, dla pewności napisz do kolegi konkon on się zajmuje tego typu rzeczami i ci doradzi
Jak będzie brał 1 litr na 1 kkm, to można się zastanowić .
W wątku o olejach polecają Neste City Pro 0W40 albo Motula X-Max 0W40, ewentualnie jakiś 5W40 np. Motul X-cess 5W40.
U mnie na 12 kkm ubyło jakieś 4 mm na bagnecie Castrola Magnateca 5W-40, nie dolewałem. Teraz zalałem Motul X-cess 5W40.
Przebieg 154 kkm.
Komentarz
-
-
U mnie nalatane ma prawie 100 tyś.
Na fabrycznym po 15 i międzyczasie łyknoł 0,5 litra.
Na pierwszą zamianę poszedł mobil 5w50 do 10 tysięcy pod max po 10 do 15 wciągnął Litra
Druga i trzecia LM 0w40 łyknoł flaszkę od wymiany do wymiany.
Czwarta i piąta POLSKI PRODUKT Orlen platinum max power 0w40 na 15 tysięcy łyknął ćwiarteczkę :shock:
Nawet ruscy na swoim forum go chwalą że ma dużo dodatków przeciwzużyciowych
Teraz zalany motulem x-lite 0w30 i poszło na 8 tyś około 300 setki ale za to dużo masła pod korkiem ale to chyba wina wilgotnego powietrza na zewnątrz.
Po obserwacjach zauważyłem że silnikowi 1.6 najlepiej odpowiada olej 0w40 a platinum max power 0w40 mu nie smakuje
Czy to lato czy zima nie ma znaczenia.
Teraz tylko takie będę zalewał
ale korci mnie wypróbować fuchsa race pro 5W30
Komentarz
-
-
Ja jeżdżę na TEXACO Havoline Ultra S 5W40. Na 15 tyś. km też wciąga go 0.5 -0.7 litra. Przebieg 50 tyś. km. Autostrada raz do roku, głównie krótkie trasy i miasto.
Przy następnej wymianie spróbuję Neste City Pro 0W40 albo Motula X-Max 0W40 - ze wskazaniem na Neste bo do tego niewyżyłowanego i nieskomplikowanego silnika nie ma co cudować z bardzo drogimi olejami.Był: Nissan Almera, 2001 rok
VW Passat, 1999 rok
BMW 318 iT, 2000 rok
Jest: Skoda Octavia, 2009 rok
Komentarz
-
-
Moja 1,6 MPI LPG ma już lekko ponad 100 000km (po 2 latach).
Olej wcina przy wysokich obrotach, dużych prędkościach (np autostrada w Niemczech itp).
Działo się tak od samego początku i jest cały czas
Bez 1l oleju w bagażniku nie ma się co ruszać w długą trasę.Wspieram Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą - www.ptwm.pl
Komentarz
-
-
1.6 MPI BSE. Gaz założony przy przebiegu 73 tys. km. Auto mam od nowości. Przy przeglądach serwisowych co 30 tys. km do czasu założenia LPG, silnik nie brał oleju wcale.
Na gazie przejechałem już 15 kkm (od maja 2013) i w tym czasie silnik wciągnął trochę oleju. Nie dolewam, bo w środę mam wymianę, ale na bagnecie jeszcze w sierpniu 2013 miałem max, a teraz mam 2/3. Noga ciężka, jazda szybka. Na trasie 120-140 km/h.
Wie ktoś ile musiałbym dolać, aby na podziałce znowu był max?
Komentarz
-
-
A ja mojego BSE+Lpg gonię w 80-90% po autostradzie i do 10tys nie ubywa nic oleju. Od 10-12tys do 15tys dolewam 0,3-0,5lit, nigdy nie dolałem więcej niż 0,5lit. :P Bańka 5litr oleju wystarcza mi od wymiany do wymiany :wink:
Od 6000km przebiegu jeździ na 0W40
Każdy silnik bierze olej, 1litr na 15tys jest to jak najbardziej do zaakceptowania zużycie oleju, więcej już nie koniecznie.
Komentarz
-
-
Moim zdaniem utrzymanie 100% oleju w silniku nie jest możliwe, więc oleju zawsze ubędzie. Ale w to miejsce w silniku z lpg wchodzi nagar i tylko trochę benzyny spływającej po ściankach cylindrów, więc jest ubytek w objętości. A w silniku tylko benzynowym w oleju jest więcej niespalonej benzyny wiec... stan na bagnecie nie obniża się, z tym że silnik jeździ na zupie olejowej, która ma przeciętne wartości smarne. Dla BSE jedyny ratunek to wtedy wypalić to ,,coś" na autostradzie jadąc 150km/h, a ubytek uzupełnić dolewką oleju.
Komentarz
-
-
W sprawie oleju.
Cześć;
Mam ten sam silnik. Na oleju zalanym w zakładzie spalił mi 1 ltr przy 15 tyś. Przy zalaniu shell helix , zalecili mi go w serwisie, bo to olej do starszego typu silnika spalanie oleju przy 13 tyś wyszło mi 0,2 ltr. ( w tych granicach mieszczę się już od drugiego zalania).
Co do zupy olejowo-benzynowej , to raczej zdarza się to w ropniakach z filtrem dpf niż w benzynie.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz